Idag kan man ex se följande på Let's Deal. På bilden kan man se att man får 60% på hemstäd. Priset verkar vara 120kr för det billigaste alternativet på 3 timmar. Men om man sedan klickar in på erbjudanden så ser man när man läst det finstilta att priset egentligen är det dubbla, 240:- Men man betalar 120:- nu och sedan 120:- direkt till städfirman. Sådant här är jag allergisk mot.
9 augusti 2013
Falsk marknadsföring, eller "modifierad" marknadsföring är snarare regel än undantag idag. Jag tycker absolut inte om denna trend. Mitt säljtänk handlar om att kunden ska känna förtroende. Tyvärr idag verkar många företag gå in för att sälja så mycket som möjligt, med så diffus och missvisande information som möjligt. Att kunden sedan blir missnöjd och känner sig lurad verkar vara oviktigt. Frågan är bara hur de kan fortsätta överleva på marknaden. Förmodligen för att de bedriver en verksamhet som hela tiden når ut till nya kunder, eller för att de trots allt säljer något som människor fortsätter att vara intresserade av. Ex Groupon och Lets Deal.
Idag kan man ex se följande på Let's Deal. På bilden kan man se att man får 60% på hemstäd. Priset verkar vara 120kr för det billigaste alternativet på 3 timmar. Men om man sedan klickar in på erbjudanden så ser man när man läst det finstilta att priset egentligen är det dubbla, 240:- Men man betalar 120:- nu och sedan 120:- direkt till städfirman. Sådant här är jag allergisk mot.
Idag kan man ex se följande på Let's Deal. På bilden kan man se att man får 60% på hemstäd. Priset verkar vara 120kr för det billigaste alternativet på 3 timmar. Men om man sedan klickar in på erbjudanden så ser man när man läst det finstilta att priset egentligen är det dubbla, 240:- Men man betalar 120:- nu och sedan 120:- direkt till städfirman. Sådant här är jag allergisk mot.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar