Jag är så trött på att tjata. Som företagare måste man alltid fråga sig själv vad man kan göra för att sticka ut, kunna konkurrera med andra bolag i samma bransch. Ofta kan man erbjuda samma produkt/ tjänst - så det måste vara något annat som som avgör vem kunden väljer. I mitt tycke är det som avgör kundservice/kontakt/relation. Om det exempelvis uppstår problem med en kund hos oss så försöker jag att återkoppla om detta samma dag. Det får aldrig gå mer än ett par dagar innan ärendet är löst. Och jag återkommer alltid om jag sagt att jag ska göra det. Service och förtroende.
Tyvärr så upplever jag att många företag faller just på denna punkt. Jag som kund ska inte behöva ta kontakt vid ett flertal tillfällen för att få en beställning, en kontakt eller hjälp med ett ärende. Ta Engströms som exempel - jag fick maila åtskilliga gånger innan jag fick en tid för att komma in med bilen. Ett annat företag som jag kontaktade eftersom vi är intresserade av att börja sälja deras produkt återkom efter ett par dagar. Vi bestämde sedan att han skulle kolla upp en sak och sedan återkomma. Det är ca 4 dagar sedan nu. Jag menar att det är sådant som gör att man tappar kunder. För mig som ansvarig för ett företag så är det viktigt att kunna få snabb återkoppling och ett smidigt bemötande. Personer/företag som strular, det blir fel, de återkommer inte och är svåra att få tag på - de väljer jag till slut bort eftersom att det kostar mig dyrbar tid och energi.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar